Våre politikere

Hvordan jobber vi?

Stjørdal kommune har et kommunestyre på 41 medlemmer som er valgt av kommunens innbyggere. Kommunestyret er kommunens høyeste politiske organ. Vi sitter i posisjon sammen med Senterpartiet, Høyre, FrP og KrF i Stjørdal. De Grønne har representanter i kommunestyret, formannskapet, utvalg kultur og levekår,utvalg plan og miljø og trafikksikkerhetutvalget.

Kommunestyret er Stjørdals viktigste politiske verksted. Her behandles saker som er oversendt fra blant annet formannskapet eller forslag fra de politiske partiene selv. Sakene behandles først i et av de ulike fagutvalgene, før kommunestyret fatter det endelige vedtaket. Miljøpartiet De Grønne har to representanter i kommunestyret og er representert i flere utvalg.

Kommunestyrerepresentanter

Gunnar Uglem sitter som representant i kommunestyret og i formannskapet, utvalg kultur og levekår, administrasjonsutvalget og nasjonalparkstyre skarvan.

E-post:

Lise R. Rasmussen sitter som representant i kommunestyret og i utvalg plan og miljø og trafikksikkerhetutvalget.

E-post: