Still på valglisten til Stjørdal MDG

Til høsten er det kommune- og fylkestingsvalg. I den forbindelse er lokallaget i gang med nominasjonsprosessen.

For å stille en god valgliste er vi avhengig av at mange gode personer stiller på vår valgliste. Vi ønsker å ha flest mulig på listen og vi blir selvfølgelig også glade om det er noen som ønsker å ta en mer aktiv rolle i lokalpolitikken enn de har hatt til nå.

oktober 17, 2022

Vi har ved tidligere valg kumulert toppkandidater slik at ingen som ikke ønsker en plass i kommunestyret skal måtte få det. Det tenker nominasjonskomiteen å gjøre denne gangen også.

I de siste 6 årene har vi vært i et samarbeid med flertallet og i posisjon i kommunen. Det har gjort at vi på enkelte områder, spesielt budsjett, ikke har stått fritt til å mene det vi vil. Men det har også gjort at vi har fått gjennomslag på områder vi ikke ville fått gjennomslag om vi hadde vært i posisjon.

Noen eksempler vi har fått gjennom er kontingentkassa, en støtteordning for barn fra lavinntekstfamilier. Naturmangfoldsloven, reguleringsplanen for Langøra-sør (Flyplassen), Halsen barneskole og vi har lagt grunnlaget for energiløsningene på Hegra barneskole, Helsehuset og omsorgsboligene på Fosslia. Dette er noe. Vi arbeider ganske godt i samarbeidet for løsninger vi står for, men et samarbeid er å gi og ta. Da går ikke alt vår veg.

Både gamle og nye medlemmer oppfordres til å stille på listen.

MELD DIN INTERESSE TIL Å STILLE PÅ LISTEN HER!

Nominasjonskomiteen følger opp forslagene, og skal ut i fra dette forberede sin innstilling til valgliste den 22. november.

Fristen for å komme med innspill er fredag 18. november.

MDG Stjørdal